O echipă de cercetători de la Facebook lucrează la un program de
recunoaștere facială de mai mulți ani și se pare că aceștia au reușit să
aducă softul la un nivel foarte ridicat. Conform celor de la Gizmodo,
programul updatat poate identifica persoanele din poze cu o acuratețe de
până la 97,25%.
DeepFace are o rată de succes de 97,25%. Prin
comparaţie, oamenii participanţi la un test cărora li s-au arătat două
imagini diferite cu aceeaşi persoană au avut o rată medie de succes de
97,53% în indicarea faptului că în fotografii este acelaşi subiect.
Sistemul utilizează aproximativ 120 de milioane de parametri pentru a
recunoaște fețele din imagini.
Noua versiune a softului încă nu va fi disponibilă pe rețeaua de
socializare. O prezentare pe larg a acestui program se va face în luna
iunie, în cadrul unei conferințe. Facebook foloseşte deja pe site o
tehnologie de recunoaştere a feţelor, însă acurateţea acesteia nu este
atât de mare. Deocamdată, compania nu are planuri pentru introducerea
DeepFace pe platforma de socializare online.
Proiectul DeepFace a apărut după ce Facebook a cumpărat, în vara lui
2012, compania israeliană Face.com, specializată în recunoaşterea
facială şi în producerea instrumentelor informatice ce permit
identificarea persoanelor care apar în fotografiile postate online.
În 2011, Germania a decretat că serviciul de recunoaştere facială al
Facebook violează „dreptul la anonimat al utilizatorilor” şi a interzis
activarea implicită a acestuia pentru utilizatori.
„Etichetarea oamenilor în fotografii ar trebui să se facă doar cu
acceptul acestora şi nu poate fi activată implicit”, declara, la
momentul respectiv, un reprezentant al Comisiei Europene (CE).
În viitor, un astfel de software ar putea fi folosit atât pentru
activități de supraveghere, monitorizare, spionaj, dar și de către
diverse companii cu scopul de a obține date despre obiceiurile de consum
ale oamenilor (personal advertising). Pe scurt, acesta pare să fie
marketingul secolului XXI. O astfel de imagine ne aduce aminte de filmul
”Minority report”.
Sursa: http://www.nasul.tv/2014/08/17/facebook-devine-un-bigbrother-care-controleaza-utilizatorii-la-fiecare-pas/
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu