Creaţiile mele artistice

duminică, 17 august 2014

Facebook devine un BigBrother care controlează utilizatorii la fiecare pas!


O echipă de cercetători de la Facebook lucrează la un program de recunoaștere facială de mai mulți ani și se pare că aceștia au reușit să aducă softul la un nivel foarte ridicat. Conform celor de la Gizmodo, programul updatat poate identifica persoanele din poze cu o acuratețe de până la 97,25%.

DeepFace are o rată de succes de 97,25%. Prin comparaţie, oamenii participanţi la un test cărora li s-au arătat două imagini diferite cu aceeaşi persoană au avut o rată medie de succes de 97,53% în indicarea faptului că în fotografii este acelaşi subiect. Sistemul utilizează aproximativ 120 de milioane de parametri pentru a recunoaște fețele din imagini.

Noua versiune a softului încă nu va fi disponibilă pe rețeaua de socializare. O prezentare pe larg a acestui program se va face în luna iunie, în cadrul unei conferințe. Facebook foloseşte deja pe site o tehnologie de recunoaştere a feţelor, însă acurateţea acesteia nu este atât de mare. Deocamdată, compania nu are planuri pentru introducerea DeepFace pe platforma de socializare online.

Proiectul DeepFace a apărut după ce Facebook a cumpărat, în vara lui 2012, compania israeliană Face.com, specializată în recunoaşterea facială şi în producerea instrumentelor informatice ce permit identificarea persoanelor care apar în fotografiile postate online.

În 2011, Germania a decretat că serviciul de recunoaştere facială al Facebook violează „dreptul la anonimat al utilizatorilor” şi a interzis activarea implicită a acestuia pentru utilizatori.

„Etichetarea oamenilor în fotografii ar trebui să se facă doar cu acceptul acestora şi nu poate fi activată implicit”, declara, la momentul respectiv, un reprezentant al Comisiei Europene (CE).

În viitor, un astfel de software ar putea fi folosit atât pentru activități de supraveghere, monitorizare, spionaj, dar și de către diverse companii cu scopul de a obține date despre obiceiurile de consum ale oamenilor (personal advertising). Pe scurt, acesta pare să fie marketingul secolului XXI. O astfel de imagine ne aduce aminte de filmul ”Minority report”.

Sursa: http://www.nasul.tv/2014/08/17/facebook-devine-un-bigbrother-care-controleaza-utilizatorii-la-fiecare-pas/

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu