sâmbătă, 24 august 2013

Misterul Sfinxului din Carpați

În această seară sunteți invitați pe Nașul Tv, în cadrul emisiunii Adevăruri tulburătoare, să o întâlniți pe realizatoarea filmului documentar Misterul Sfinxului din Carpați, Oana Raluca Ghiocel.

Plecată de mulți ani din țară, Oana nu numai că nu și-a uitat originile dar, mai mult decât atât, a reușit să prezinte Occidentului, prin acest film, o altă imagine despre România - o țară a misterelor, a frumuseții...

Aducând o viziune nouă, deosebit de interesantă, asupra preistoriei meleagurilor românești, filmul Misterul Sfinxului din Carpați nu poate să treacă neobservat. Realizat cu emoție și artă, cu o bună documentare științifică, beneficiind și de sprijinul unor specialiști români și străini, acest documentar poate să ne schimbe radical perspectiva asupra unor evenimente din trecutul îndepărtat. Și ca să vă convingeți că este așa, în această seară veți putea viziona, pe Nașul Tv, prima parte a filmului, urmând ca partea a doua să fie transmisă peste o săptămână.

Emisiunea Adevăruri tulburătoare poate fi urmărită în această seară, de la ora 20:00 și duminică, în reluare, de la ora 11:00.

Nașul tv poate fi recepționat pe toate rețelele de cablu, varianta digital, și pe internet: http://www.nasul.tv/live


9 comentarii:

Rhoda spunea...

:) Un dar ,pentru 23 august ? Abia astept ! Bafta !

AdiN spunea...

O sa urmaresc cu placere documentarul.

Desi este offtopic simnt nevoia sa precizez ca prof.univesitar Miceal Ledwith - teolog si fost consilier a lui Papa Paul al II-lea pe o perioada de 17 ani a afirmat si subliniat clar intr-un interviu ca : limba latina se trage din limba romana (precursoare acesteia) si nu invers.

Descopar cu uimire ca ceea ce am simtit eu inca din copilarie regasesc la multi oameni catalizati in jurul acestei idei.
Am fost un pasionat de arheologie inca din copilarie umblam cu sapa si cazmaua pe campiile din satul bunicilor mei pentru a descoperi ceva care sa-mi aduca noi povesti create de imaginatia mea. Cand murea cineva in sat, ma duceam in cimitir si asistam groparii la sapaturi....multe cioburi si margele am colectionat in perioada aceea.
Asa am gasit : un varf de sulita, mai multe monede atasandu-ma de 5 dintre ele (o mahmudea din cupru , o moneda din argint pe care scria Sigismund...,3 monede care nu le-am identificat scrisul intrucat era diferit de cel roman), o piatra neagra, perfect ovala cat un ou de prepelita, pe care erau cioplite desene perfecte asa cum le vedem pe vasele antice.

"Patrimoniul meu", l-am depus la muzeul scolii in clasa VII. Dupa ce am intrat la liceu in anul 1989, am revizitat muzeul fostei mele scoli generale pentru a-mi revede obiectele copilariei - au disparut si nimeni nu a mai recunoscut existenta lor in muzeu, desi multi colegi de generala si-au amintit oul de prepelita si monedele ....

Simona Moon spunea...

as vrea sa fi fost acasa sa il pot urmari si eu!

Anonim spunea...

Sau poate îl vedeți aici dacă nu vă interesează nimic în afara documentarului, sau nu aveți timp nici cand va fi reluarea emisiunii.

http://www.filmedocumentare.com/misterul-sfinxului-din-carpati/

Bibliotecarul spunea...

salut! draga daniel, ti-am tms cateva mail-uri cu foto din excursia de anul acesta din bucegi. asteptam si eu o parere cu privire la ceea ce am postat. daca nu le-ai pmt astept un semn si o adresa de mail valida. ms

optimistmoi spunea...

Simona Ion, poti viziona emisiunea prin PC pe Nasul Tv sau cu aplicatia SeeNow pe smartfoane, tablete. Pe youtube gasesti cate ceva.

Anonim spunea...

Documentarul a inceput bine, dar pe parcurs, au fost focalizate analizele pe neanderthalieni si cro-magnonieni... Nu cred ca lucrurile stau chiar asa si ori este un amestec confuz de informatii realizat din eroare, ori se incearca focalizarea pe alta directie...

cristi spunea...

Cu tot respectul pentru efortul domnisoarei, dar este un amestec ciudat de teorii. Daca continui ideea din film neanderthalienii astia erau mai destepti ca actualii homo sapients, mai sensibili, mai mesteri, mai ...Si apai iar e valabila teoria lui Darwin!!! Exclus!
Acum 35.000 de ani erau homo sapiensi exact asa cum suntem noi acum! Exista un milion de dovezi.
Auzi la ei,cromangonul a violat neanderthaliana sau invers si s.a nascut omul modern...bai, sa fie. Noroc cu violatorii astia. Adica erau un fel de animale, dar aveau creierul mai mare si ciopleau in piatra! Nu mai inteleg nimic si, adevarul este...ca nici nu mai vreau sa inteleg ce se tot ingaima acolo!!!!
Pacat de efort.
Fara suparare dar si tonul si ritmul vocii era cam fortat. Parerea mea, nu dau cu parul.

cristi spunea...

erau cam fortate...ma scuzati