România rămâne o ţara în care datele personale sunt vândute pe
piaţa neagră. Există sute de anunţuri online cu „baze de date” cu numere
de telefon, mailuri sau chiar CNP-uri scoase la vânzare.
În spatele oricărui site popular există firme care adună
„urmele” pe care le lăsăm, inconştient, pe internet. Totul, în numele
marketingului şi al publicităţii. Se numesc „data brokers” – brokeri de
date.
Marfă pe piaţă
Potrivit mediasinfo.ro, pe internet, într-un singur minut,
omenirea generează un munte de informaţii. La fiecare 60 de secunde sunt
trimise peste 200 de milioane de emailuri, 72 de ore de imagini video
noi sunt încarcate pe Youtube, Google primeşte peste 4 milioane de
comenzi de căutare. Milioane de oameni spun ce simt, ce cred, ce
gândesc. Această avalanşă de informaţii este numită de specialişti „Big
Data” şi a creat o adevărată cursă după profit.
În spatele acestui fenomen, cei 2,4 miliarde de utilizatori de internet au devenit o „marfă” pe piaţa datelor personale.
În SUA, afacerile brokerilor de date se ridica la miliarde de dolari anual. În România, domeniul este încă la început. În spatele celor mai multe site-uri populare, zeci de companii folosesc tehnologii de colectare a informaţiilor despre utilizatori pentru a oferi publicitate cât mai bine plasată. Ce vor sa afle?
Potrivit mediasinfo.ro, în principal, „sunt datele despre
comportamentul nostru online. Faptul ca am vizitat anumite site-uri,
faptul ca am comandat anumite produse, că am urmărit un film, că ne-am
oprit şi de ce ne-am oprit şi ce secvenţe am reluat. Am folosit
e-mailul, cât de mare este e-mailul, cât de mare este grupul nostru de
prieteni, câţi prieteni avem în reţelele sociale, ce poze punem, ce poze
vizionăm pe reţelele sociale. Toate datele astea, de fapt, ne creează
un profil virtual. Ceea ce caută data brokerii, de fapt, sunt profilele
noastre virtuale şi modul în care pot fi exploatate”.
Tone de informaţie
În ultimele luni, Autoritatea Naţională pentru Supravegherea
Prelucrării Datelor cu Caracter Personal – instituţţia care are în
grijă protecţia identităţii utilizatorilor online în România – a demarat
un control asupra felului în care se fac profilurile online ale
clienţilor din Romania.
Dacă în prezent domeniul este încă la început în România, la nivel mondial există o întreagă dezbatere despre graniţa dintre dreptul la intimitate şi marketingul bazat pe date personale.
Recent, Curtea Europeana de Justiţie a decis că orice utilizator are „dreptul de a fi uitat”. Mai precis, giganţii IT vor fi obligaţi să ştearga anumite date cu caracter personal. De altfel, la nivelul Uniunii Europene se discută de câţiva ani despre adaptarea legislatiei privind protecţia datelor.
Numai în ultimii doi ani, omenirea a generat mai multa informaţie decât în toată existenţa ei de până acum. Iar cifrele continuă să crească. În aşteptarea unor legi clare, explozia informaţională rămâne o sursă de profit pentru cei care sapă, secundă de secundă, prin viaţa privată a milioane de persoane.
4 comentarii:
No,promit ca nu mai folosesc mailu,multumesc pentru ca ai adus aceasta informatie...o sa ma obisnuiesc cu „conferinta” telepatica,e mult mai eficienta metoda si ma binedispune...
Multumesc pentru...sincronicitatea postarii,chiar ieri am scris ceva pe mail,dar din fericire nu s-a trimis,exact la timp...datorita ajutorului unui... ingeras din copacel :))
Succes la realizarea noilor emisiuni.Sa ne fie cu folos vizionarea lor...
Daca esti anonim...atunci ce bani strangi?? Ne crezi prosti..? Eu zic ca esti un impostor..
DA ! Saraca UNIUNE EUROPEANA - NWO SI BILDERBERG , Le- am dat mult de lucru ! Este o revolutie in act si nu mai poate fi oprita ! FB este FBI . Hai sa aresteze milioane de ceteteni europeni care numai pot fi prostiti ! Si uite cazul sunt batuti exact cu propriile arme de control, pentru ca revolutia EFDD se transmite chiar prin Facebook !:-)))
asa, si? oamenilor le place sa fie admirati pentru ceea ce nu sunt, vor sa li se ierte si trecute sub tacere greselile, sau ceea ce ei insisi considera ca sunt greseli. nimanui nu-i place sa stie lumea ca este falit, sau adulterin, sau cine stie ce alte "pacate biblice" a mai savirsit. toti suntem perfecti... in visele noastre. faptul ca cineva foloseste vulnerabilitatile noastre in diverse scopuri folosindu-se de lipsa noastra de cunostinte informatice, se poate numi "inselatorie", e ca si cum ai profita de un oligofren, dar ceea ce accesam pe internet... e o actiune voluntara, trebuie sa-ti asumi.
Trimiteți un comentariu