joi, 1 decembrie 2011

Randuri din scrisoarea catre tine: La multi ani, Maicuta Romanie!

"Azi, poate mai mult ca niciodata, avem nevoie de repere, avem nevoie de parinti, avem nevoie de scumpa noastra Mama! Buna (cum o vedem noi) sau rea (cum o vad altii), suferinda, bolnava, hulita sau blamata de toti cei care nu o cunosc cu adevarat, prea mandra sau prea umila, Ea ne primeste de fiecare data cu bratele larg deschise, cu lacrimi fierbinti in ochii sai frumosi, de culoarea Marii celei Mari. Eu - romanul, Fiul cel risipitor, ti-am aruncat in vant mostenirea, am avut inima de a ma lepada de frumusetile tale extraordinare, de a ucide pasarile in zborul lor lin peste sufletul tau mare. Eu, fiul cel nedemn, am prigonit caii infocati ai amorului tau propriu, am demolat muntii si am strivit fara mila padurile tale verzi, la poalele carora curg acum izvoare cu apa de sange. Eu, nesocotitul, am scos din pamantul reavan, cu aroma de tarina pustie, osemintele inaintasilor si le-am profanat gloria, fara sa ma gandesc ca mi-am profanat parintii, fratii, surorile, bunicii si ca mi-am convertit sufletul intr-o neagra cerneala, cu care nici macar nu mai pot scrie.
M-am uitat peste umar, in tarile din jur si am vazut pamanturi sterpe si seci, tarini lipsite de bogatia darului lui Dumnezeu, am vazut munti prabusiti peste capetele ingandurate ale oamenilor. Dar, am mai vazut in ochii acelor oameni o deosebita mandrie pentru ceea ce nu au, dar viseaza sa aiba. Oare, de ce nu stau putin in loc, sa visez la ce as putea face cu tot ceea eu am si altii... NU? De ce sa nu vad, cu ochii sufletului si ai mintii, chipul atat de frumos al Maicii mele Preasfinte: Romania? De ce toate aceste ganduri rele imi intuneca mintea, imi ucid setea de cunoastere, imi distrug valoarea? Si apoi, de ce Roman, din sublimul substantiv comun, transformat de inaintasii nostri in temutul aparator al crestinatatii, ROMAN printre neamurile pamantului, a devenit acum - in ochii nostri si ai lumii intregi, un banal adjectiv? Cine imi da dreptul sa hulesc fara scrupule, numele parintilor mei, numele mamei mele, Romania?
Trezit din amara mea stare de visare, Eu, Fiul Risipitor, promit sa ma intorc, din tara aceea indepartata, in care am plecat ca sa traiesc mai bine! Tara in care altii primesc roadele muncii mele si nu inceteaza sa ma umileasca. Promit sa las orice orgoliu sau falsa mandrie deoparte, sa readuc, fie si in gand, zambetul campurilor tale de maci, sa-ti pictez cu albastru senin cerurile tacute, sa ajut ploile binecuvantarii tale sa cada peste tarinile insetate, ce vor deveni din nou pline de rod! Eu, umilul tau fiu, promit sa fac din florile tale minunate, buchetul recunostintei mele, pentru fiecare zi de binecuvantata sarbatoare! Eu, promit sa ma schimb si sa te preschimb si pe tine in taramul de odinioara, pe care cresteau paduri de viteji, gata sa-si verse pana si ultima picatura de sange, pentru tine, Maica mea Romanie! Promit sa fiu harnic si bun si bland, asa ca tine!
AZI, 1 DECEMBRIE 2011, E ZIUA TA! Implinesti ani... multi si esti, totusi, atat de tanara! Mai ai atat de multe lucruri bune de aratat lumii intregi si sa ne ajuti sa redevenim fiii tai demni! Mai ai puterea, AZI, Maicuta, sa ne aduni sub aripile tale ingeresti? Mai vrei, Maica noastra sa ne strangi in bratele tale firave, sa ne mangai sufletul cu vorbele tale dulci? Mai vrei sa ne indemni la reculegere, sa fim odraslele iubite ale cinstei si onoarei tale ... imaculata ca un vis? EU VREAU! Eu te iubesc, Maicuta mea, te ador si promit sa lupt pentru tine! TE IUBESC, ROMANIE, TARA MEA DE GLORII ... TARA MEA DE DOR!...
Al tau Risipitor Fiu..., Romanul de aici sau de... departe, Romanul dintotdeauna."
Gheorghe Stroia - Confluente Romanesti

16 comentarii:

Elena spunea...

LA MULTI ANI SFANTA ROMÂNIA MARE!
http://www.youtube.com/watch?v=HWFkM7cb3gU&feature=related

Anonim spunea...

1 DECEMBRIE 1918
http://www.youtube.com/watch?v=RozQk-BTSuA&feature=player_embedded

Anonim spunea...

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=VzBXJB_otlc

http://www.trilulilu.ro/d2gg/f3afc0ba9a8670

Diverse spunea...

La multi ani Ramania, la multi ani tuturor romanilor! :)

Anonim spunea...

DEȘTEAPTĂ-TE, ROMÂNE!
Revoluția conștiințelor, un deziderat. (I)
”Lipsa noastra de reactie si actiune timp de 21 de ani a creat acest dezastru national, aceasta saracie a majoritatii si a dat siguranta celor care au creat aceasta stare.”
http://www.desteptati-va.ro/index.php/2011/11/25/revolutia-constiintelor-deziderat-i/

Elena spunea...

ROMÂNIA INTERBELICĂ (1918/1920 – 1940)
http://moldova.go.ro/imagini/harti/romania.gif

carmen spunea...

cat de frumos!ar fi bine ca toti romanii sa nu-si uite originea pt. ca oricat ar nega-o le curge prin vene.Sa nu ne uitam stramosii care si-au dat viata pt. tara asta, pt. ca au iubit-o din inima si din tot sufletul lor. Ar fi bine sa nu continuam sa ne batem joc de toate sacrificiile si eforturile inaintasilor nostri pt. ca noi sa fim astazi unde suntem.Ar trebui sa iubim tara asta asa cum ne iubim caminul nostru pt. ca asta este Casa Noastra.La multi ani ROMANIA!!!!Domnul sa te binecuvanteze.

Tiberiu spunea...

IOAN 16 (28,30)

Anonim spunea...

ca o ciudatenie pe care am remarcat-o, sigla google, ilustra schimbarea culorilor si a imaginii brandului printr-un tip(vopsitor) ce vopsea "google"-ul in .., in rosu galben si albastru. Ia uitati-va !

Anonim spunea...

Acţiune de protest la ambasada României pentru Roşia Montana - 1 decembrie 2011, Chişinău
MULȚUMIM FRAȚILOR!
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=P2xd-O8rou8

Anonim spunea...

http://www.youtube.com/user/kikk284#p/a/u/1/kuCgt2qW_TU

Anonim spunea...

Nu înțeleg ce legătură ar avea videoclipul postat mai sus, realizat de ”Solteriu” - aprobat pentru publicare, cu ziua națională a României! Mă îndoiesc sincer că ar exista o legătură, în afara de a evidenția modul cum înțelege persoana respectivă să trateze această zi, din moment ce a ales să posteze filmul aici. O minimă decență impunea să o facă oriunde în altă parte pe blog.
Scuze dacă am deranjat, am dorit doar să exprim un punct de vedere.

Anonim spunea...

Trecând prin istorie…(cugetări)

”(…) Istoria neamului românesc e alcătuită din atâta sânge şi atâta nenoroc datorită în primul rând incapacităţii Occidentului de a vedea de unde vine primejdia.Pe noi , vreme de cinci secole ne- a scos din istorie victoria Imperului Otoman.Timp de secole am luptat singuri. Hărţuiam necontenit armatele turceşti, cu preţul pe care îl ştiam:traiul în afara istoriei. Istoria se făcea în Apus, fără noi dar, datorită sângelui nostru.

Civilizaţia noastră ţărănească se adaptase la nivelul vegetal la care se reduse istoria. Aşezările româneşti dispăreau şi reapăreau cu aceeaşi ireductibilă, misterioasă încăpăţânare a vegetaţiei. În timpul acesta la o mie, două de kilometri, spre Apus, se înălţau catedrale, se îmbogăţeau castele, se înfrumuseţau mănăstiri şi oamenii aveau prilejul, măcar la răstimpuri,să citească pe sfinţi, pe teologi şi pe poeţi, să înţeleagă că sunt oameni şi să se bucure că trăiesc omeneşte – iar nu ca fiarele sălbatice prin munţi şi păduri , ca strămoşii noştrii care nu aveau altă vină decât aceea de a se fi născut in calea răutăţilor.”

Peste noi au venit toţi puternicii lumii vechi: persanii, romanii, pecenegii, cumanii, goţii germanici, uzii, avarii, hunii, slavii, maghiarii,tătarii, bizantinii, turcii, austriecii, ţaristii. Toţi au plecat în zarea largă lasând în urma lor sânge şi jale. Noi am rămas… am rămas să ne cântam doinele odata cu vântul,să ne plângem taţii şi fraţii odată cu ploaia, să ne spunem dorurile odată cu foşnetul pădurilor. Noi şi permanenţa noastră … suntem miracolul care uimeşte istoria! „ Românii au sabotat istoria” spunea L. Blaga. Da, au sabotat-o dar cu ce preţ? Traiul în afara istoriei, cu preţul sângelui a mii de oameni care îngraşă pământul sfintei noastre glii şi care strigă „nu ne uitati”, cu preţul aşezărilor pustiite de tavalugul migratorilor şi al turcilor.

Dacă nu ar fi fost aşa, dacă nu ar fi fost sacrificiul acestui popor mic şi dârz Mahomed ar fi ajuns „ din pristolul de la Roma să dau calului ovaz”. Întreaga armie a cruciaţilor europeni a fost zdrobită la Nicopol dar la Rovine, Mircea cel Bătrân a inchis porţile Europei. (…)”
http://quadratus.wordpress.com/2011/12/

Anonim spunea...

UNIȚI pentru a salva Roșia Montană! 1 Dec. 2011, Alba Iulia
http://www.facebook.com/#!/media/set/?set=a.281316768571671.59304.120110471358969&type=1

Anonim spunea...

GALERIE FOTO: ROMANIA LA 1900 SI IMAGINI DIN TRANSILVANIA, BASARABIA SI BUCOVINA INAINTE DE MAREA UNIRE. VIDEO: MUZICA VECHE ROMANEASCA
http://cersipamantromanesc.wordpress.com/2011/12/06/galerie-foto-romania-la-1900-imagini-din-transilvaniabasarabia-si-bucovina-de-atunci-video-muzica-veche-romaneasca/

Anonim spunea...

LINIŞTEA EUROPEI PLĂTITĂ CU SÂNGE ROMÂNESC
http://basarabialiterara.com.md/?p=10681