luni, 22 aprilie 2013

INCREDIBIL - șmecherii de la Monsanto vor să patenteze, în Europa, legumele și fructele. Opune-te acestei crime acum!


E incredibil, dar băieții deștepți de la Monsanto & Co. s-au pus din nou pe treabă.
În goana lor după profit, companiile biotehnologice au găsit o cale de a obține controlul exclusiv asupra semințelor vieții, sursa principală a mâncării noastre! Ei încearcă acum să patenteze soiuri de fructe și legume din coșul nostru zilnic, cum ar fi castravetele, broccoli-ul și pepenele, forțând practic cultivatorii să plătească pentru semințe, sub amenințarea de a fi dați în judecată dacă nu o fac.

Dar îi putem încă împiedica să transforme Natura într-o fabrică de bani. Monsanto & Co. își permit să facă astfel de abuzuri din cauza unor ambiguități din legea europeană care le conferă drepturi exclusive asupra semințelor convenționale, deci tot ce trebuie să facem e să închidem aceste portițe legislative înainte de a se crea un precedent periculos la nivel global. Pentru a face asta, trebuie să convingem țări cheie ca Germania, Franța și Olanda - unde opoziția e deja în creștere - să solicite un vot care să oprească planurile giganților biotehnologici. Știm că putem atrage guvernele de partea noastră: am făcut-o deja în trecut și o putem face din nou!

Mulți fermieri și politicieni se opun deja patentelor. Nu trebuie decât să adăugăm o presiune masivă din partea societății civile asupra acestor țări, pentru a le convinge să ia măsuri urgente împotriva abuzurilor. Semnează acum și trimite mesajul mai departe pentru a ajuta la crearea celui mai răsunător apel pentru apărarea naturii!

Semnează petiția aici:

http://www.avaaz.org/ro/monsanto_vs_mother_earth_rb/?bJgIKbb&v=24229


Nota mea: Monstrul Monsanto este principalul creator de semințe modificate genetic - o amenințare uriașă pentru sănătatea tuturor oamenilor de pe planetă. În SUA, Monsanto are patent asupra a cam tot ce crește din pământ!!! Cum e posibil ca o firmă particulară să dețină brevet pentru soiuri de legume, fructe și cereale pe care le avem de secole sau milenii?!? Ei bine, e posibil pentru că Monsanto este unul dintre instrumentele controlului total, ale așa numitei Noi Ordini Mondiale! 

5 comentarii:

I.M. spunea...

Buna seara.
Am semnat, sper sa o facem cat mai multi!
I.M.

Unknown spunea...

Problema e mult mai grava.
În perioada 19-21 aprilie am participat și câțiva români la un workshop ținut la Viena cu foarte multe ONG-uri din Europa pentru a încerca să contracarăm pe ultima sută de metri adoptarea unui regulament european privind semințele.
Concernele gen Monsanto vor să urgenteze votul și pun presiuni imense asupra miniștrilor agriculturii din țările membre precum și în special asupra lui Dacian Cioloș care se opune acestui regulament. Totul urmează să se tranșeze până pe 6 mai. O să pun niște linkuri cu lucrările de la Viena.
De ce spun că problema e mult mai gravă:
1-Individa care a scris acest regulament Isabelle Clement-Nissou e salariata Monsanto.
2-Se dorește un regulament european pentru a evita orice dezbatere națională în parlamente. Acesta odată adoptat devine automat obligatoriu.
3-Daniel Constantin, ministrul nostru se pare ca a fost deja cumpărat și va vota împotriva interesului național.
3-Acest regulament odată adoptat va face imposibilă practic producerea, comercializarea, schimbul, dăruirea de semințe tradiționale(soiuri) de orice fel.
4-Mas-media se pare că e deja ori cumpărată ori inconștientă pentru ca am trimis mail-uri la aproape toate televiziunile propunându-le emisiuni pe tema asta și chiar i-am invitat la Viena pe cheltuiala noastră și nimic.
5-Dacă nu reușim macar să amânăm votarea acestui regulament până pe 6 mai nu ne va mai rămâne decât NESUPUNEREA CIVICĂ vis-a-vis de acest subiect sau să mâncăm doar plantele ce ni le dau ei.
Doamne sunt atâtea de spus iar problema e atât de gravă încât parcă și mitea refuză să vadă monstruozitatea.
Poate tu vei reuși să faci o emisiune pe Nasul unde cu drag venim și putem încerca să aducem oaspeți de peste hotare care sunt mult mai implicați.
Urmărim blogul tău și emisiunile de pe Nașul TV și sperăm că poate ne vei contacta.
Vă spun tuturor că problema are iz de genocid si atac asupra vieții așa cum o știm.
Doar ce s-a încheiat workshopul de la Viena și încă nu sunt gata toate documentele de incheiere dar iată câteva linkuri care vă pot arăta o idee asupra proportiilor problemei:
https://www.dropbox.com/sh/3izcaajd5v50qev/RLEphv-X4T#f:group%20BG.JPG
http://saatgutpolitik.arche-noah.at/en/background/workshop
http://saatgutpolitik.arche-noah.at/en/eu-seed-law/take-action/unterschreiben
Numele meu e Nicolae Lalu(llalun@gmail.com) fac parte din staful Ecoruralis(http://www.ecoruralis.ro/web/ro/Programe_si_Activitati/Seminte_Traditionale/) și doar ce am sosit de la Viena.
Când am deschis tabloul de bord bloger și am văzut postarea ta am zis că-i un semn, sincronicitate, ceva și iată-mă cu acest comentariu.

Bibliotecarul spunea...

am semnat si ma bucur ca am fost anuntati. este singurul site care a postat mesajul.

Daniel Roxin spunea...

Nicolae, ti-am trimis un e-mail. astept un raspuns

doru.dascalu spunea...

În haosul socio-politico-economic, în ignoranţa şi nepăsarea majorităţii covârşitoare a românilor nu mă va mira dacă România va fi prima care va aproba asta. Bineînţeles cu ajutorul "inteligenţilor" de la putere aleşi prin vot de către "inteligenţii" de români.