Soluţiile de securitate digitală dezvoltate de compania românească
Bitdefender sunt folosite la nivel global de mai bine de 500 milioane de
utilizatori, din Vatican, Groenlanda şi chiar îndepărtata insulă
Vanuatu. Cătălin Coşoi, Global Communications Director la companie,
spune că Bitdefender se mândreşte cu originile româneşti. De altfel,
când deschizi site-ul companiei, versiunea locală, eşti întâmpinat cu
mesajul: „Ne ştiu în toată lumea. 500 milioane de oameni folosesc ceva
din România”.
„Avem tehnologii create de români, suntem un brand românesc şi suntem
compania românească care a reuşit să atragă cel mai mare număr de
utilizatori la nivel global. Ne mândrim cu originile noastre româneşti
şi fiecare pas pe care l-am făcut la nivel mondial, fiecare teritoriu
cucerit de noi, dacă putem spune aşa, este un teritoriu în care a ajuns
şi România”, a declarat, pentru Gandul, Cătălin Coșoi.
Soluţiile companiei, care au primit distincţia de „Produsul Anului” de
la una din cele mai prestigioase instituţii de testare independentă,
AV-Comparatives, sunt la mare căutare în Vest. Cea mai importantă piaţă
pentru companie o reprezintă SUA, cu o pondere de aproximativ 35% în
totalul vânzărilor în 2013.
Cea mai importantă regiune din acelaşi punct de vedere este
reprezentată de Europa de Vest - Germania, Franţa, Marea Britanie,
Ţările Nordice - cu o pondere totală de 46-48% în vânzările Bitdefender.
La nivelul anului trecut veniturile obţinute în România reprezentau mai
puţin de 2% din vânzările totale ale Bitdefender.
Potrivit lui Coşoi, ponderea business-consumer este echilibrată în
numărul total de clienţi. „Pe segmentul produselor noastre pentru
consumatorii individuali cel mai vândut produs este Bitdefender Total
Security, iar pe zona de business Bitdefender Gravity Zone”, spune
reprezentantul companiei.
Android şi Windows XP, ţinte pentru atacuri
Compania s-a concentrat şi pe segmentul aplicaţiilor mobile, în
condiţiile în care infractorii cibernetici şi-au mutat atenţia asupra
acestora odată cu dezvoltarea explozivă a industriei dispozitivelor
mobile. Portofoliul Bitdefender numără peste
10 aplicaţii mobile lansate sub brandul propriu sau în colaborare cu
alte companii. Un exemplu de produs co-branded pe piaţa din România ar
fi Orange Antivirus powered by Bitdefender. De la lansarea primei
aplicaţii şi până astăzi numărul total de instalări a depăşit 5
milioane, în mai bine de 100 de ţări.
Android, sistemul de operare mobil care domină autoritar piaţa, cu o
cotă de aproximativ 80%, reprezintă ţinta principală a atacurilor. „Cele
mai active familii de malware de anul acesta au fost troieni
specializaţi în ransomware (Trojan.Android.Koler) care blochează accesul
la telefon până când utilizatorul plăteşte o <<amendă>> de
aproximativ 300 de dolari. Alţi troieni extrem de prolifici în spaţiul
Android sunt Androrat şi Dendroid, două aplicaţii care sunt vândute pe
forumuri de hacking ca şi servicii şi care le permit hackerilor să preia
controlul terminalului utilizatorului”, explică Cătălin Coşoi.
În ceea ce priveşte sistemele de operare desktop, cel mai vulnerabil
este, potrivit reprezentantului Bitdefender, Windows XP, care la nivel
global are încă o cotă de piaţă de 13,57%, potrivit Netmarketshare.com.
„Acest produs are peste
12 ani de existenţă, iar în ultimele 8 luni nu a mai primit nici o
actualizare de securitate de la producător. În acest moment, două din
zece calculatoare din România rulează Windows XP şi, implicit, sunt
extrem de vulnerabile la atacuri din exteriorul reţelei”, spune Coşoi.
Industria soluţiilor de securitate nu mai este reactivă la ameninţări
Multă lume nu îşi instalează o soluţie de securitate deoarece există
teoria că întâi apare ameninţarea informatică, iar apoi soluţia la
aceasta şi că, odată infectat un computer, antivirusul instalat ulterior
este compromis. Însă, potrivit lui Coşoi, soluţiile de securitate au
evoluat şi pot proteja sistemele de ameninţări necunoscute încă. „E
adevărat că, timp de ani de zile, industria de antivirus a fost în mare
parte reactivă la ameninţările informatice. Lucrurile s-au schimbat
dramatic, însă, o dată cu creşterea numărului de ameninţări informatice
care apar zilnic. Soluţiile moderne de securitate folosesc tehnologii
multiple de detecţie proactivă precum euristici şi analiză
comportamentală. Una dintre marile provocări pe care le-am avut noi la
nivel de tehnologie a fost izolarea comportamentelor potenţial nocive
pentru a le identifica chiar şi în ameninţări pe care nu le-am văzut în
laborator”, explică Coşoi.
Compania lansează primul său dispozitiv hardware
O problemă pentru multe dispozitive conectate la internet este că nu pot
rula aplicaţii de securitate. Exemple sunt camere IPTV, televizoare
inteligente şi alte terminale interconectate. Pentru acestea, compania
va lansa, în ianuarie 2015, mai întâi în SUA, o platformă hardware de
sine stătătoare, numită Bitdefender BOX. Acest echipament de
reţea combinaţie între un firewall hardware, un router, un server VPN şi
un echipament pentru detecţia intruziunilor. Având două porturi
Ethernet, Bitdefender Box poate fi amplasat înaintea router-ului pentru a
inspecta tot traficul care intră sau iese, poate fi amplasat între
router şi reţeaua internă, poate fi conectat la unul dintre porturile
Ethernet ale router-ului pentru a scana tot traficul din reţeaua internă
sau poate fi folosit chiar ca router.
Sursa: http://www.gandul.info/it-c/ne-stiu-in-toata-lumea-500-milioane-de-oameni-folosesc-ceva-din-romania-cum-a-cucerit-lumea-un-brand-construit-la-bucuresti-13707440
Un comentariu:
Incet,incet se va trezi in constiinta fiecaruia dintre noi adevarul,suntem daci si nu altceva.Aceste simboluri trebuie nu doar pastrate ci utilizate din plin pt. ca la nivel subliminal creierul le percepe si recunoaste.E mostenirea noastra.
Trimiteți un comentariu