joi, 31 ianuarie 2013

”Beau zilnic doi litri de Cola. La ce riscuri mă expun pe termen lung?”

Vă răspunde expertul în nutriţie Gheorghe Mencinicopschi.

Alexandra 37: ,,În fiecare zi beau câte o sticlă de 2 litri de Cola şi deşi ştiu că nu-mi face bine nu pot să mă abţin. Până acum nu am observat să mă simt rău din această cauză. Ce efecte credeţi că poate avea pe termen lung?”


Fiecare organism reacţionează diferit. Dacă beţi 2 litri pe zi din această băutură înseamnă că mâncaţi peste 200 grame de zahăr alb zilnic. Dacă nu v-aţi îngrăşat încă înseamnă că aveţi un metabolism mai rapid, însă după menopauză s-ar putea să apară şi obezitatea. În plus, în cazul femeilor pot apărea şi simptome de premenopauză şi chiar instalarea precoce a menopauzei. Cafeina în exces pe care o conţine această băutură (un litru de Cola poate echivala cu până la 10 ceşcuţe de cafea), ar putea declanşa o osteoponie care cu timpul să ducă la osteoporoză.

Ar putea apărea şi rezistenţa la insulină şi aţi putea face diabet.

Sunt afectate şi pancreasul, rinichii, creierul, inima, iar după instalarea menopauzei ar putea apărea probleme de boli coronariene. Însă aceste boli sunt tăcute şi dacă nu vă faceţi analize nu puteţi şti cu exactitate cu ce probleme vă confruntaţi.

Poate apărea o cascadă de evenimente care cu timpul să scadă longevitatea şi să ducă la  moarte prematură. Însă, toate vor plesni la menopauză când o să înceapă să cadă unele după altele într-un ritm rapid.

Această băutură poate favoriza şi apariţia diferitelor tipuri de cancer, în special cancerul de colon.

Cola conţine două lucruri care crează dependenţă: zahărul şi cafeina.

Dacă alegeţi Cola fără zahăr este cu atât mai rău, deoarece acel cocktail de îndulcitori declanşează un stres metabolic care în final poate conduce la obezitate. Plus de asta, unul dintre îndulcitorii folosiţi, aspartamul este incriminat în peste 90 de boli, inclusiv cancer cerebral.

Din punct de vedere psihic, poate da stări de nervozitate excesivă, de nelinişte sau de depresie.

Sursa: doctorulzilei.ro

Asculta Radio Vocea Sufletului! Muzica si emisiuni pentru sufletul tau.
http://radiovoceasufletului.ro

18 comentarii:

cristi spunea...

ii doresc sa prinda menopauza. Pana atunci o sa ai ochii ca licuricii, o sa luminezi noaptea. O sa.ti bati copii cu basca in fata primariei.Firma o sa.ti ridice o statuie.Poluezi nepermis natura cu o gramada de pet.uri.
Cola o poti folosi la curatirea ruginei de pe metale. Asta reflecta superpropitatile sale de acid tehnic si de substanta cu utilizare industriala! Cu cat bei mai multa vrei mai multa doar are coca in ea si creaza dependenta. Nu este decat un alt produs criminal al lumii capitaliste/consumiste.
Bone apetit.

Anonim spunea...

Nu sunt de acord. Daca un organism este obisnuit cu ceva, nu se va imbolnavi. Si mancarea creeaza dependenta - nu putem trai fara sa mancam. Fripturile creeaza dependenta, tot ceea ce e bun creeaza dependenta. De ce nu faceti o campanie impotriva oualor, a laptelui, a apei de la robinet sau chiara aerului? Ca sia erul creeaza dependenta, sa stiti.

Anonim spunea...

Orce bucata de carne introdusa in cola se dezintegreaza.De aici iti poti da seama ce pericol reprezinta.

Anonim spunea...

bea fata 4l ca bei din banii si sanatatea ta totusi o singura rugaminte am pt tine, te rog sa nu umbli prin locuri populate ca de fereasca dumnezeu sa explodezi o sa moara si altii nevinovati si sanatosi din cauza ta :):):):) take care

Daniel Roxin spunea...

Anonimului care nu este de acord: poate faci tu o campanie impotriva ignorantei, ca pare ca esti dependent de ea! ;) Mai posteaza comentarii pe aceasta tema dupa ce campania iti reuseste...

Iesirea Din Matrix spunea...

Cine vrea sa afle mai multe dedesubturi despre Coca Cola poate viziona aici http://fymaaa.blogspot.ro/2010/11/cazul-coca-cola-campania-stop-killer.html un documentar tradus pe aceasta tema.

Anonim spunea...

Pentru Anonimul care nu este de acord: Daca corpul este obisnuit cu o mancare si o bautura, asta nu inseamna ca acea mancare sau bautura este sanatoasa. O mancare organica nu trebuie sa dea dependenta! La fel si bauturile. Trebuie sa ne hranim ca sa traim, nu sa traim ca sa ne hranim! Cine nu se poate lasa de aceste mancaruri si bauturi contrafacute nu are tarie de caracter si, deci, isi merita soarta unei vieti scurte si pline de suferinta fizica si psihica. La fel si cu friptura data ca exemplu: incearca dumneata sa maninci o bucata de carne doar fiarta in apa, fara sare, condimente, prajeala, sosuri sau alte adausuri. Sa vezi ce dependenta iti va da aceasta bucata de carne! Nici o dependenta! Dupa 30 - 35 de ani carnea, laptele, branza, ouale ar trebui complet excluse din dieta daca vreti sa va prelungiti viata. Trebuie evitate orice chimicale si aditivi, zaharul procesat si sarea. Marile concerne alimentare, in dorinta lor de a face cat mai mult profit, a falsificat mancarea si a adaugat unele componente de gust, pentru a face cumparatorul sa tot cumpere acele produse.

Anonim spunea...

recomand sa beti cat mai multa coca cola .. asa ardeti cacata de carne pe care o mancati si va curatati organismu de rugina si microbii inghititi din aerul poluat.. cola face bine cat timp mananci mizerie de carne :) nu o recomand celor vegetarieni sau celor care incep sa renunte la mancare (AUTOTROFII) acidul arde grasimea nu o depune minti poluate :))

Lucia spunea...

Ziua buna,tuturor!
Mi-am adus aminte,de o intamplare petrecuta cu multi ani in urma...am o verisoara in Roma si odata a dus de aici,un fier vechi de calcat,plin de rugina,pentru a-l expune la ei in bucatarie ca obiect decorativ.Sotul ei,Giulio,imediat a stiut ce sa faca,l-a pus in Coca Cola si dupa un timp,ce sa vezi,s-au mirat toti ,fierul de calcat nu mai avea nici o pata de rugina.
Deci,puteti sa folositi Cola si in acest scop...ca de adus vreun beneficiu corpului, nu prea cred ca sta ipoteza in picioare...
Numai bine!

cristi spunea...

Cred ca cei doi anonimi pro sunt unul si este angajat la una din fabricile de k..k.. cola.
E pacat ca folosesti un limbaj suburban la adresa celor ce critica produsul de doi lei, fara sa stii ce scrii. Dovada ca kk cola chiar nu face bine. Argumentul doi este ca kk cola afecteaza profund logica, cel ce consuma devine inconsecvent,se contrazice la doua fraze, una scrie sus alta scrie mai jos. Demonstratie: "nu putem trai fara sa mancam", iar mai jos "nu o recomand celor vegetarieni sau celor care incep sa renunte la mancare (AUTOTROFII)", adica se poate trai si fara mancare. Autotrofii au renuntat de tot la mancare nu numai incep sa renunte.
Tot pentru domnia voastra va scriu ca tot ce ati insirat la prima postare este cu adevarat nesanatos (sunt atatea carti si articole pe aceasta tema incat mi.e greu sa mai adaug ceva).Si aerul este nesanatos daca este poluat, iar apa de la robinet ce sa mai zic, minte...luminata.

Anonim spunea...

Daniel, acest Mencinicopschi, cred ca stii, a batut si campii de multe ori.Ce putin la faptul ca a incurajat consumul de iaurturi probiotice si de orez prefiert.La afirmatiile pe care le face si care coincid si cu altele descoperite de mine in ani de studii mai merge dar pentru mine nu reprezinta o persoana de incredere.

Anonim spunea...

Am uitat sa spun ( am afirmat ca Mencinicopschi nu e de incredere):da, asa este legat de Coca-Cola dar hai te rog sa gasim niste oameni de incredere care sa faca adevarul public.Vreau sa spun ca pe tine te cred prin intuitie (chiar daca nu ne-am vazut "pe viu") atunci cand faci multe afirmatii simt/stiu ca e adevarat dar, te rog, ajuta oameni pe care tu ii cunosti si stii ca sunt de valoare, prezinta-ne pe aceia, fa-i sa fie cunoscuti asa, prin tine.

Sefora spunea...

Buna seara,
Este evident ca persoana care se intreaba ce poate sa faca in situatia in care bea asa multa Cola ar vrea sa stie mai multe.Oricine se poate informa cercetand pe internet ce pericol este sa consumi Cola zilnic.Aceasta bautura este un adevarat pericol pentru organismul uman.Contine multe produse care dau dependenta si din aceasta cauza este foarte greu sa renunti la ea.Dar se poate incerca.Daca esti constient ca aceasta bautura nu este benefica organismului - si nu este - trebuie sa te mobilizezi puternic si sa te fortezi sa nu o mai agreezi.Eu inteleg ca este nevoie de mult curaj si multa forta sa renunti la ceva de care ai devenit dependent.Bautura Coca Cola este singura marca de bautura din lume careia ii este permis sa nu se scrie ingredientele.De ce?Simplu.Este intentionat creata ca sa ceeze dependenta si sa distruga organismul uman.Asa ca,doamna,sau domnule care consumu Coca Cola ori Pepsi,incearca si te disciplineaza renuntand la a mai bea aceasta otrava.Daca vrei sa fii sanatos.
Sa auzim numai de bine,Sefora

nan spunea...

Dr. Mencinicopschi este ok si sfaturile se pot verifica dar dupa ce am vazut http://www.caffeineweb.com mi-a trecut pofta si de o cafea/zi,chiar decofeinizata,asa ca pepsi si cola sunt sinucidere lenta:o seara minunata!

Anonim spunea...

Nu este "ok" cum se afirma mai sus, acest dr.In primul rand eu lucrez in domeniul medical, medicina naturista si va rog sa nu afirmati lucruri pe care nu le stiti bine.

Carmen spunea...

Felicitari tuturor pentru comentarii.Totul depinde doar de noi insine.Daca ne ascultam sufletul si corpul...atunci se vor face minuni.Cine are bunavointa si rabdare cu sine insusi...atunci se va lasa, si de cola.Eu dupa o operatie am devenit vegetariana,iar pe urma vegana,deoarece corpul imi cerea doar hrana sanatoasa.Iar de un timp corpul meu imi cere sa-l hranesc doar cu lichide.Fiidca corpul meu nu mai suporta mancarea mi-am facut analizele (care au iesit perfecte) si am vorbit cu Medicul meu care mi-a spus ca se vede ca ma hranesc sanatosa.El cunoaste situatia mea si mi-a spus sa-i dau corpului ceea ce-si doreste.I-am explicat ca in momentul in care mananc mancare, nu mai am energie.Si doresc sa aflati si voi toti, ca atunci cand NU mananc, mancare, ma simt perfect sanatoasa si plina de energie.Va scriu din experienta mea.(de 6 ani lucrez si experimentez pe corpul meu, zi de zi,ex.meditatie,miscare in natura,purificarea gandurilor,si multe altele.)Asa ca dragilor,ascultati-va corpul si sufletul,si ele va vor spune ceea ce sa mancati si sa beti.Daca Anonim bea 2 L de cola, pe zi si nu are grija de corpul lui,intr-o buna zi va vedea ce ii va da corpul, lui inapoi.Aveti grija de voi si corpul vostru si mai ales de SUFLETUL vostru!Si va rog sa nu uitati niciodata,dragilor... corpul vostru este TEMPLUL lui DUMNEZEU si OGLINDA SUFLETULUI vostru!...Sunteti ceea ce mancati,beti,ganditi,vorbiti si faceti...
Va doresc tuturor numai bine si mult succes.
Draga Daniel,multumesc pentru ceea ce faci pentru noi, si iti transmit de aici din departare tie si colegilor tai ,toate cele bune si mult succes pe calea ADEVARULUI, si va binecuvantez pe toti din tara.
O noapte minunata.

cristi spunea...

Si pentru ca ati revenit la un mod respectuos de a comunica, dl. Anonim (poate pentru o polemica mica ar fi bun un nume, tot mic) si eu ma voi incadra la un dialog constructiv, ca doar suntem intelectuali, ce pitplacii ....
Excludem faptul ca ati fi un concurent pentru postul domnului in cauza. Va rog scrieti 2 motive scurte pentru care nu ar fi ok.
Si un argument tot scurt daca se poate de ce kk cola e asa de extraordinara. Va multumesc anticipat pentru raspuns.

Anonim spunea...

Salutare! Si eu consumam bauturi carbogazoase in exces, mai ales la servici, dupa un timp prietena mea,care nu era de acord cu Cola si altele,imi cumpara lapte in locul sucului! Si la bune nu-i vrajeala, in nici o saptamana parca eram alt om, mai plin de energie,fara insomnii si cel mai inportant, nu ma mai scaia stomacul dimineata! Tre sa fi incuiat la minte sa consumi in exces porcaria asta!