Mai ţineţi minte când am declarat sus şi tare că românii au
talent la design? Se pare că nu ne-am înşelat, iar dovada perfectă care
încheie un an productiv pentru tinerii designeri români este Dacia 1300
Concept 2014.
Alexandru Bogdan Mariş
este student în anul IV la Universitatea Transilvania din Braşov, mai
exact la Facultatea Design de Produs şi Mediu, secţia Design Industrial.
Acesta este titlul oficial. Cu alte cuvinte, Alexandru a fost
dintotdeauna pasionat de maşini, lucru care l-a motivat în ultimii ani
în încercarea de a se afirma în lumea designului auto.
A început ca orice tânăr, cu paşi mici, prin desene pe hârtie, apoi
trecând la Photoshop pentru a deveni ulterior specializat în programe de
modelare asistate de calculator, precum 3Ds Max. Munca lui Alex a dat
roade în 2009, când tânărul student a definitivat proiectul Dacia Logan Coupé, un "mic succes" care l-a impulsionat şi mai tare.
"Am hotărât că trebuie să îmi adun toate cunoştinţele în materie
de design auto şi modelare virtuală într-un concept mult mai bine
gândit şi pus la punct. Astfel au apărut primele idei pentru o readucere
la viaţă a celebrei Dacia 1300, un proiect care avea să se întindă pe o
perioadă de 3 ani".
Aşadar, doamnelor şi domnilor, s-a născut conceptul Dacia 1300, despre care îl vom lăsa pe Alexandru să ne povestească mai multe.
"2014 Dacia 1300 Concept are la bază clasica Dacia 1300 produsă
la Mioveni în anii '70. Am păstrat toate elementele de pe maşina
originală: elementele cromate, grilele, forma farurilor şi a stopurilor,
amplasarea buşonului de benzină. Am îmbinat chiar şi jantele într-o
maşină nouă, maşina care şi-ar dori să se plaseze în clasa de lux,
printre modele ca Audi A7, Mercedes S-Klasse şi ajungând chiar până la
Porsche Panamera".
În materie de date tehnice, Alexandru propune o lungime de 5,1 metri şi o
lăţime de 2 metri pentru conceptul Dacia 1300, cumulate cu linii de
design agresive, foarte pronunţate, dar care păstrează totodată aspectul
clasic.
Pentru interior, designerul a renunţat la bancheta din spate, imprimând o
configuraţie cu patru locuri "foarte spaţioase", după spusele sale.
"Trebuie avut în vedere că acest model este un concept, un
exerciţiu de design şi nu o maşină gata să iasă pe stradă. Din acest
motiv sunt elemente care lipsesc de pe maşină, cum ar fi stâlpul B".
Alexandru preferă să lase publicul să speculeze cu privire la
tehnologia şi soluţiile mecanice care s-ar preta conceptului său, însă
mărturiseşte că "ar fi frumos ca maşină să aibă un motor V8 puternic şi tracţiune spate, dar în acelaşi timp şi un motor electric pentur cei mai eco-friendly".
Trebuie să mărturisesc că felul în
care arată conceptul Dacia 1300 m-a lăsat mască pentru câteva momente,
drept pentru care toată redacţia ProMotor îl felicită pe Alexandru
pentru creaţia sa şi îi urează mult succes în continuare. Iar pe voi vă
lăsăm în compania superbei Dacia 1300 Concept, ilustrată în materialul
video de mai jos.
Sursa: http://www.promotor.ro/masini-noi/concepte-auto/creatie-pur-romaneasca-dacia-1300-concept-2014-11816015
11 comentarii:
Sunt eu insumi designer; exista multi romani angajati in mari studiouri de design internationale de renume, unii obtinand si multe premiii. Eu insumi am castigat cateva cand eram mai tanar. Talentele romanesti nu sunt apreciate in tara.... ceea ce este un truism deja. Distrugerea economica a completat restul. Pacat.
da o vreau si eu
va venii si ziua cind vom fii si noi recunoscutii la adevarata noastra valoare... nu mai este mult..
Draga Radian M,
De ce nu il contactezi pe Alexandru si statul roman sa va ajute sa puneti in practica, sa PRODUCETI, conceptele voastre! Ar fi extraordinar Dacia 1300 sa revina pe piata! Mult Succes si Noroc!!!
Suntem atacati din toate partile, trebuie sa strangem legaturile cu blogurile fratilor nostri din afara.
Draguta. Meritam ceva de calitate. Am insa o sugestie: sa fie un pic mai ridicata, pentru ca la drumurile din Romania se preteaza mai bine asa.
Succes!
A avut ca inspiratie Ford Mustang.
De fapt,"a avut ca inspiratie" : "Dacia 1300" dar si "Dacia 1410 Sport". Ma bucur ca a fost creat acest model de masina sport, chiar daca este doar un concept...
Cu girofaruri pe jenti ar fi chiar limuzina. Poti taia usor cartofi cu muchiile ei. Un singur dezavantaj: piesele cromate se deterioreaza in timpul teleportarii.
Desenata in maya, e un program bun de grafica 3D, doar ca trebuie gandita masina in ansamblul ei, nu doar exterior.
Este o masina urita nu as merge cu asa ceva.Prefer un Trabant are forme mai frumoase((((.
Trimiteți un comentariu